środa, 12 czerwca 2013

[Dom]Jak obniżyć rachunki za prąd?

Zawsze intrygowała mnie sprawa zużycia prądu. Ile to razy wspominano o tym, iż na co dzień marnujemy masę energii. Chyba każdy z nas korzysta bezustannie z urządzeń podpiętych na stałe do zasilania w szczególności, gdy mamy popsutą baterię. Nie mówię już o lodówce, ekspresie czy nawet suszarce, których używam praktycznie każdego dnia. Prywatnie jednak przenigdy nie zwróciłam uwagi np. na pobór mocy. Nie czułam takiej potrzeby, chociaż rachunki nierzadko wprawiały mnie w zdumienie. W końcu dla swojej świadomości postanowiłam porównać koszty prądu. Wiadomo, że na rachunkach umieszczona jest adekwatna kwota, lecz mi chodziło o stawki. Okazało się, iż wszystko zależy od dostawcy energii elektrycznej. Każdy z nic h ma swoje stawki oraz indeks cen na stronie. Szczerze, to nie za dużo mi to powiedziało, ponieważ nie mam pojęcia jak jest w praktyce. Istnieje w końcu niedrogi prąd czy nie? Spytałam więc znajomych, jak to jest u nich, lecz jakoś nie zaskoczyło mnie to, że nie mają na ów temat pojęcia. Dobrze, że chociaż mama jest racjonalną osobą i wie, w jaki sposób również obniżyć rachunki, w końcu sama próbowała. W swoim życiu nie przewiduję na razie jakiś ważnych zmian, lecz też chcę wiedzieć, gdzie trafiają moje pieniądze i dlaczego tyle płacę. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.