sobota, 22 czerwca 2013

[Energetyka]Ankieta dotycząca wykorzystywania prądu

Pewien czas temu będąc na zakupach natrafiłam na przemiłą panią, która przeprowadzała dosyć niezwykłą ankietę. Tyczyła się ona oszczędzania energii. Pytań było w sumie niewiele, ale tak bardzo mnie zaskoczyły, że troszkę się tym zainteresowałam. Pierwsze pytanie było w pełni normalne. Należało tylko powiedzieć, ile komputerów i telewizorów jest w mieszkaniu. Odtąd było jednakże już o wiele gorzej. Spore kłopoty sprawiło mi pytanie o to, ile co miesiąc zużywam prądu. Nie mam czasu, by monitorować wszystkie rachunki, po prostu za nie płacę. Kolejne pytanie natomiast brzmiało: ile kosztuje 1 kilowat? W istocie mnie wmurowała. Nie mam o tym większego pojęcia. Dalej przyszła tura bardziej normalnych pytań i na końcu otrzymałam ulotkę. Hasło na głównej stronie brzmiało: oszczędzanie prądu. Znalazłam w niej wszelkie wiadomości o zużyciu energii i skutkach marnotrawstwa. Ogólnie można powiedzieć, że nikt z nas nawet nie interesuje się tą kwestią, a może mieć to poważne skutki dla świata. Ja także jestem okropną ignorantką, ale cała ta sprawa otworzyła mi nieco oczy. Nawet zabrałam ją i pokazałam moim rodzicom. Nie można przewidzieć, w jaki sposób się wszystko potoczy w przyszłości, ale chociaż ja spróbuję zmienić coś w swoim życiu. tags: energia, prąd, dom, zużycie energii, zużycie prądu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.