czwartek, 6 czerwca 2013

[Technologia]Jak kontrolować swoje wydatki?

Któż nie marzy obecnie o niskich rachunkach za prąd bądź wynajem? Szkoda tylko, że nieczęsto nadzorujemy nasze wydatki. Zapytałam swoją rodzinę, czy sprawdzają ile miesięcznie pieniędzy wydają np. na samo zużycie prądu. Nie szczególnie zaskoczył mnie fakt, że niezbyt ich to ciekawi, zwyczajnie płacą i już, a w końcu to bardzo ważna kwestia. Z ciekawości poprosiłam mamę o listę rachunków i spisałam sobie najważniejsze dla mnie dane. Następnie poszukałam w internecie, w jaki sposób mogę sprawdzić ile energii kosztuje nas dany sprzęt. Co najśmieszniejsze momentalnie trafiłam na stronę internetową naszego zakładu energetycznego, gdzie zamieszczony był kalkulator zużycia prądu. Szybko zawołałam rodziców i już po kilku minutach okazało się, że co prawda tani prąd nie istnieje, lecz możemy na nim nieco zaoszczędzić! Musimy niemniej jednak zadbać o dyscyplinę oraz nie zapominać np. o tym, że należy gasić za sobą światło czy wyłączyć komputer i telewizor. Takie małe rzeczy, a mogą posiadać znaczny wpływ na końcowe rachunki! Wiadomo na początku nie dostrzegliśmy dużych zmian. Wystarczyły jednak dwa miesiące, by zauważyć zmianę. Faktycznie rachunki robiły się raz po raz niższe. Szczerze Wam polecam zainteresować się w niedalekiej przyszłości tym tematem. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.